OSMANLI’NIN SON “RENKLİ” GÜNLERİ

Photocroms of İstanbul

19. yüzyıl sonu İstanbul’unun kartpostalları, fotokrom süreci kullanılarak üretildi. Yapay renk katmanlarını siyah beyaz bir görüntüye uygulayan fotokrom tekniği, şaşırtıcı derecede gerçekçi sonuçlar veriyor.

Fotokrom, 1880’lerde İsviçreli bir baskı şirketinin bir çalışanı tarafından geliştirildi. Fotokrom süreci, ışığa duyarlı bir emülsiyon ile litografik bir kireç taşı tabletinin kaplanmasını ve onu bir fotoğraf negatifinin ışığına maruz bırakmayı kapsıyor. Bu sayede gerçeğine çok yakın, fotografik baskılar üretilebiliyor.Photocroms of İstanbul

Pozlama, emülsiyonun negatif tonlara oranla sertleşmesine ve taş üzerinde sabit bir litografik görüntü oluşturmasına neden oluyor.

Son renk görüntüsünde kullanılacak her bir renk tonu için ek lito taşlar hazırlanıyor. Tek renkli bir kartpostal, duruma göre bir düzineden fazla farklı ton taşı isteyebiliyor.

Kartpostalların, renkli fotoğrafçılığın henüz emekleme çağında olduğu bir dönemde yapıldığı göz önüne alındığında oldukça emek isteyen sürecin sonunda ortaya çıkan ürün gerçeğe şaşırtıcı derecede benziyor.

Photocroms of İstanbul

Photocroms of İstanbul

Photocroms of İstanbul

Photocroms of İstanbul

Photocroms of İstanbul

Photocroms of İstanbul

Photocroms of İstanbul

Photocroms of İstanbul

Photocroms of İstanbul

Photocroms of İstanbul

Paylaşım
BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR!


    Henüz yorum yok

    Yorum yap

    Paylaşım