TASARIM KÖYÜ İZMİR ATÖLYELERİNİ AÇIKLADI, KATILIMCILARINI BEKLİYOR!

tasarimkoyu_kotsifir

“X, V, T her yerde ve hiçbir yerde” temasıyla yola çıkan Tasarım Köyü İzmir 2016 yürütücüleri açıklandı. Tasarım Köyü şimdi katılımcılarını bekliyor.

Geçen yıl Seferihisar’da “Tasarım Köyü” temasıyla Ulusal Mimarlık Öğrencileri Buluşması‘nı  gerçekleştiren ekip bu yıl yine köy bağlamını çalışma alanı haline getiriyor. 27 Ağustos – 5 Eylül 2016 tarihleri arasında Seferihar‘ın Turgut Köyü‘nde gerçekleşecek Tasarım Köyü İzmir 2016’nın atölye yürütücüleri belli oldu.

Tasarım Köyü İzmir‘e katılımcı olmak için, 31 Temmuz Pazar 00:00‘a kadar başvurunuzu yapabilirsiniz.

Başvuru formu için sizi buradan alalım.


 

TASARIM KÖYÜ İZMİR 2016 ATÖLYELERİ:

KISAYOL(SHORTCUT)
Yürütücüler: Ceren Sözer, Atıl Aggündüz
Katılımcı Sayısı: 12-15

tasarımköyüizmir_KOTSIFIR_01

Mobilite kavramının günümüz dünyası için en büyük önemi, sağladığı erişimdir. Birbirine bağlı ve/veya bağımlı ve taşıma kapasitesinin kat kat üstünde insandan oluşan toplum yapısında, mobilite, getirdiği sorunlar bir yana, insanların birbiriyle olan ilişkisini canlı tutmaya yarayan her aracın temelinde yatan ana kavramdır. Bu bağlamda çalışmanın yürütüleceği köyde, erişim odaklı sorunlar tespit edilmek istenmektedir. Bu noktada ‘erişim’ yalnızca gündelik ihtiyaçları karşılayacak düzeyde değil, insanların sosyal ihtiyaçlarını da karşılayabilecekleri düzeyde sorgulanabilir. Dolayısıyla atölye, yerleşim biriminin iç dinamikleri ve günlük döngüsü anlaşıldıktan sonra yapılacak sunum ve tartışmalar üzerinden belirlenen bir soruya cevap arayacak, bulduğu cevabın karşılığında 1/1 ölçekli bir mekan üretimi yapılacaktır. Yer-Hız-Zaman kavramları bağlamında, çalışmanın yürütüleceği yerleşim birimine bir deneyim mekanı kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu deneyim mekanının, yerleşim biriminin kendine has dinamiklerinden şekillenmesinin yanı sıra, söz konusu yere, yeni bir deneyim-aktivite sunması da öngörülmektedir. Atölye 12-15 kişilik katılımcı grubu ile keşif-tartışma-proje fikri oluşturma-inşa sıralamasıyla ilerleyecektir.


AÇIK ALAN

tasarımköyüizmir_KOTSIFIR_02

”Açık Alan, sonsuz tüketimden bıkan, amacı üretim, yaratma ve paylaşma olan, bunları yaparken de eldeki ürünleri, insanları, fikirleri, imkanları minik fırsatçıkları kullanan bir oluşumdur . Alan adının bir parçası olanlar yaratmak, yayılmak ister. Olabildiğince farklı alanlara yayılıp deneyimler kazanıp, en önemlisi öğrenme paylaşma ve üretme üçlüsünü dostça keyifle denemeyi sever. ‘Biz buyuz’ dan ziyade ‘Biz ne olabiliriz, ne yapabiliriz?’cidir alan. Herşeyden önce alan mutluluk dostluk ve enerjiyi sever bunları severken de paylaşmayı gelişmeyi hedefler.” Tasarım Köyü’nde kaytaranlar, kaçanlar ,çadırında saklananlar artık bulduğun ağaç gölgesine serilip minderlerde pineklemek yerine mini atölyeli, kaynaşmalı, paylaşmalı, boyamalı, müzikli, oyunlu, bol enerjili ‘AçıkAlan’ seni bekliyor olacak. İnsanların boş zaman doldurması, rahatlaması ve içinden geldiği gibi üretmesine fırsat tanıyan mini atölyeler ve etkinliklerle, köy halkını ve katılımcıları kaynaştıracak; akşam oldu mu şööyle ayaklarını uzatıp filmini izleyeceğin veya iki çalıp oynayıp yorgunluk atacağın AçıkAlan da Tasarım Köyü’nde bizimle !

*Başvuru gerektirmez.


RENKLER VE ÇİZGİLER
Yürütücü: Mert Tugen

tasarımköyüizmir_KOTSIFIR_03 Atölyenin ilk kısmında, katılımcılarla birlikte osb üzerine, akrilik boyayla belirlenen konuyla ilgili illüstrasyonlar yapılacak. İkinci kısımda ise köydeki ağaçlara iplerle bağlayacağımız tuval bezlerine karakter resimleme yapılacak. Burada her katılımcının seçtiği ağaca nasıl bir karakter ve ruh kattığını görmüş olacağız.


ASKIDA KOZA
Yürütücüler: Melodi Simay Acar, Özgür Kavurmacıoğlu
Katılımcı Sayısı:6

tasarımköyüizmir_KOTSIFIR_04

Hayatta izlediğimiz yolda hepimiz, kendimizi güvende hissettiğimiz mekanlar düşlemez miyiz? Kendimizi kendimiz gibi hissetmeyi, ve çevremizle ilişkilenmeye kısa süreli odaklanarak, düşüncelerimizi özgürce ifade edebilecek miyiz? Yolu sıfırladığımızda, zamana ve hıza gözlemci olmayı deneyimlemek, hayatta ilk karşılaşılan farkındalıktır. Peki gerçekten yolu sıfırlamak mümkün mü, ya da sıfırladığımızı düşünsekte yolun hep devam ettiğinin farkında mıyız?

Askıda koza yapım sürecinde; doğa gözlemiyle form, fonksiyon ve strüktür kavramlarını sorgulanıp, bunun sonucunda 1/1 ölçekli kozalar tasarlanıp üretilecektir. Kozalar, katılımcının kendini keşfetmesi, algılarını doğaya ve diğer katılımcılara karşı açması, düşünmesi, tartışması, dinlemesi ve en önemlisi özgür bir zihinle denemesi sonucu ortaya çıkacaktır.

Atölyenin amacı; doğadaki hız ve zaman ile oluşumları gözlemlemek(biyomimitik), form fonksiyon ilişkisi kurmak, birleşim detaylarını incelemek ve doğadaki dengeyi irdelemek.

Tart, Tartış, Gözle, Topla, Tasarla, Üret, Türet = Süreç tasarımı

-Doğal parametreleri keşfettirerek tasarımları yönlendirmek -Gerilim ve bütünsellik kavramları ile oluşmuş, bedenimizin yapısını da tarifleyen tensegrity model alıştırmaları ve denge etüdleri yaptırmak -İplerle dengede askıda koza tasarımı ve 1/1 ölçekli uygulama NOT: Dijital çizim olmayacaktır bu yüzden öğrencilerin eskiz yapabilecekleri çizim kağıtları ve kalemlerini getirmeleri gerekmektedir. 4+1 günlük bir workshop olacaktır. +1 gün deneyimlemek ve tartışmak üzerinedir.


İKON-ANİMASYON
Yürütücüler: Ezgi Nazlı, Berkay Sargın, Gizem Güvendağ, Ekin Çiftçi, Burcu Yıldız
Katılımcı sayısı: 6

tasarımköyüizmir_KOTSIFIR_05

Konsept dahilinde icon tasarlamak, ardından tasarlanan iconların stop-motion animasyon tekniğiyle canlandırılması. Çalışmalar, icon tasarımı ile ilgili bilgilendirme ile başlayacak. Beyin fırtınası sonrasında katılımcıların görüşlerini temsil eden semboller keşfedilecek. Bu aşamada doğadan çeşitli objelerden faydalanarak, katılımcıların hayal gücü ve yaratıcılığına bağlı olarak semboller tasarlanacak. Daha sonra bilgisayarda finalize edilerek 30 – 40 saniyelik animasyonlara dönüşecek.

Sonuç olarak hedef katılımcının tüm bu etkinlik içindeki deneyimini mekan, zaman, etrafındaki değişkenler ile etkileşime geçirmek ve bunun için gereken desteği farklı disiplinlerden sağlamaktır.

1. Gün : semboller ve iconlar üzerine bilgi paylaşımı ve tartışma / ikonları tasarlama

2. Gün : tasarımların kağıda ya da dijitale dönüştürülmesi / doğadan malzeme toplama

3.Gün : stop-motion hakkında ön bilgi / toplanan malzemelerle çekimlere başlama

4.Gün : stop-motion çekimlerin finalize edilmesi ve kurgulanması NOT: Katılımcıların bilgisayarları yanında olursa tüm süreci dijital olarak yürütebilirler. (Illustrator ya da Sketch gibi programların az da olsa bilinmesi iyi olabilir.)


KARTON KİTAP
Bir Fotokitap Atölyesi
Yürütücüler: N. Toros Mutlu, Umut Altıntaş
Katılımcı Sayısı : 6

tasarımköyüizmir_KOTSIFIR_06

Kitap, anlatım olanakları çoğul, bütününde tekil bir nesnedir. Teknik olarak kapak, cilt, kağıt, sayfa, forma, şömiz gibi bir çok bileşeni olan, yekpare ve anıtsal bir yapıya sahiptir. Her şeyi içine sığdırabilir, her şey kitap içerisine girebilir. Kitabın çağlar boyu uğradığı fiziksel dönüşüm, içerisinde taşıdığı bilgi ile birlikte okunma biçimini ve nesnenin algısını da etkiler.

Kitap yapmak, 20. yüzyıl başlarında nesnesine dair fikirlerin uygulandığı, okumayı görsel deneyime çeviren bir üretim biçimine dönüşür. 1960’lı yıllarda ise kitap, geleneksel işlevselliğini kavramsal bir okumaya bırakır. Sanatçıların ifade aracı olur ve içerisinde bilgiyle birlikte anlamı da taşımaya başlar. Kitabın taşıdığı bilgiyi (metin ve görsel içerik) çıkardığımızda geriye kalan “boş” nesne bile bize kitaba dair birçok fikir verir; kitabın içeriği, kitabın kendisi olur. Boş bir kitaba eklenen tüm görsel öğeler ve kağıt tipi, cildi, boyutu, ağırlığı gibi tercihler kitap nesnesinin sadece biçimini vermez, içerikle olan ilişkimizi de belirler.

Bu atölyede üreteceğimiz fotokitap, fotoğrafın bir anlatım dili olarak kitabın mekânsal bütünlüğü içerisinde yer edindiği, ikisinin birlikte bir bütün olarak var olduğu mecradır. Atölyenin teması bir denklemden oluşmaktadır: X: Süreç V: Sürat T: Süre. Sizden (katılımcılardan) bu denklemi oluşturan üç farklı kavramdan bir tanesini ele alarak bir fotokitap üretmenizi isteyeceğiz.

Atölye Programı 27 Ağustos Cumartesi: Tanışma ve atölye yönbilgisinin (brief) verilmesi. 29-30-31 Ağustos: Üç gün süreli atölye çalışması. 1-2-3 Eylül: Serbest zaman ve atölyede üretilen kitapların basımı, cildi, hazırlanmasına ait süre. Not: Kitaplar İzmir’de etkinliğin anlaşmalı olduğu baskı merkezinde basılacaktır. 4 Eylül Pazar: Atölye sunumu

NOT: Katılımcıların yanlarında fotoğraf makinesi ve dizüstü bilgisayar getirmeleri gerekmektedir. Bilgisayarlarında Adobe Photoshop / Lightroom ve inDesign programları kurulu olmalıdır.


GÖLGE SEFERİHİSAR
Yürütücü: Plankton Project
Katılımcı Sayısı:10-12 

tasarımköyüizmir_KOTSIFIR_07
GÖLGEseferihisar, taşımalı eğitime geçiş ile işlevsizleşmeye başlayan eski köy okulunun alternatif kullanımlar ile yeniden aktifleşmesine ve bu kullanımlar doğrultusunda ortaya çıkan mekansal ihtiyaca odaklanır. Atölyede bu ihtiyacın; Plankton Project’in de üretim metodu olan küçük ölçekte ve yerinde müdahaleler ile çözülmesi ele alınır. Çözüm önerisi olarak “tasarım”ın 1:1 ölçekte, atölye ekibi ve katılımcılar tarafından yerinde uygulanması hedeflenir.



Henüz yorum yok

Yorum yap

Paylaşım